COURSE DESCRIPTION
Kursinnehåll
Kursen syftar till att ge en introduktion till praktisk AI, med fokus på grundläggande maskininlärning. Syftet är att förstå hur man kan skapa AI-system med hjälp av maskininlärning, få inblick i teknikens möjligheter och begränsningar, samt få en överblick över vanliga metoder för maskininlärning.
Börja läsa när du vill
Du kan börja läsa kursen i stort sett när du vill då kursen är en online-kurs med flexibel antagning. Du gör ansökan till den termin du tänker börja läsa kursen. Vill du börja direkt så ansöker du till innevarande termin. Termin väljer du här ovan, så kommer du till rätt ansökningstillfälle.
Kursformat
Kursen är en distanskurs som görs i egen takt och hanteras i sin helhet i en web-baserad kursmiljö. Kursen baseras på självstudier av kursmaterialet och examineras med självrättande tester och inlämningar. Du som har gjort Elements of AI, Part 2: Building AI kan anmäla dig till den här kursen för att få dina resultat validerade. Detta innefattar att göra ett valideringstest med frågor motsvarande de som finns i Elements of AI, Part 2: Building AI för att säkerställa att det verkligen är du som gått igenom kursen. För mer information se denna länk.
Kursen handleds över internet.
Information om behörighet
Observera att du vid ansökan till kursen måste kunna styrka att du har grundläggande behörighet. Om dina gymnasiemeriter inte redan finns på dina sidor på antagning.se så behöver du ladda upp gymnasieexamen, eller motsvarande, på antagning.se i samband med din ansökan.
Answer Set Programming (ASP) is a declarative programming paradigm designed within the field of Artificial Intelligence (AI), and used to solve complex search-problems. The declarative nature of ASP allows one to encode a problem by means of logic. In this way, unlike in imperative programming approaches, there is no need to design an algorithm as a solution for the given problem. In this sense, ASP is comparable with SAT-based encoding or constraint satisfaction problems. However, due to its stable-model semantics, ASP provides a richer representation language useful to handle uncertain situations more effectively for real world scenarios. The advantages of declarative programming together with non-monotonic nature of ASP in handling uncertainties have recently made ASP more attractive both for academia and industry. This course focuses on formalizing and solving various search problems in planning, scheduling and system configuration in ASP.
ROS (Robot Operating System) is a common set of tools used in academia to do research within autonomous systems. It shortly provides a middleware for handling communication, as well as interfacing sensors and actuators, visualization, simulation and datalogging and infrastructure where it is easy to share your own methods and algorithms. The latter has allowed a large set of different of state-of-the-art research approaches to be readily available for downloading. Due to its popularity it is also getting more widespread in the industrial community, especially in R&D. This course will give you hands-on experience how to utilize these tools and apply them to a problem of your choice.
The purpose of the course “Artificial Intelligence for Managers” is to give managers and decision makers a principle understanding of AI and to increase their understanding of opportunities, difficulties, benefits, and risks connected to AI. It is neither an “Introduction to AI” nor an “AI for dummies” course. Instead, it is set to demystify AI and to transform it into an actionable tool for manages and decision makers. Target groupThis course is for product managers, project managers, executives, and engineering managers in organizations that have already made, or are about to make, the transition to working with AI. ContentThe course is organized in three modules. The initial module will focus an introduction to AI, giving an understanding of what type of cases can be addressed with AI and what managers need to know about AI technology. Module two will cover tools and concrete on how to set up an AI strategy and roadmap, how to get started on AI projects, how to integrate AI and IT development, how to (self) evaluate AI in use, and, not to forget, the ethical and legal aspects of AI. The third module will give the participants the chance to use their new knowledge and tools and work with their own practical cases and how they could be addressed using AI. The goal of the course is to empower the participants to: Describe the principal concept of AI, its strengths, and shortcomings Understand opportunities, myths, and pitfalls of AI Identify problem areas in industry, society, and in management where AI could be utilized Analyze how AI can be applied in a particular problem area Manage an AI strategy and get started: implement a strategy and a roadmap to apply AI in a particular problem area Understand how to integrate AI with IT development Assess the maturity of AI utilization in an organization Reflect on applications of AI from an ethical and legal perspective as well as the future challenges (technical, organizational, social, etc.) Practical informationAll materials will be accessible and include reading material, lecturer slides etc. The lectures can either be attended live via Zoom or later using the recordings at a time that is convenient for the participants. There will be 3 onsite workshops with a focus on interaction with the teacher and the co-participants of sharing real-life experiences and insights. The course will be delivered in a flexible manner to facilitate the combination of course work with your ongoing professional commitments. The total effort to pass this course is typically around 200 hours. Teaching language: English Entry requirementsThe basic eligibility for this course is a bachelor’s degree. Candidates with corresponding work experience are also invited to apply. Two years of relevant work experience is considered equivalent to one year of university studies at bachelor level. The course is free
Målet med kursen är att ge lärare fortbildning inom ämnet djurvälfärd och hållbarhet. Kursens mål är också att ge lärare inspiration att designa sin egen undervisning, att ge lärare möjlighet att ta till sig ny forskning och att dela med sig av läraktiviteter som kan användas av fler.
KursinnehållKursen syftar till att ge en introduktion och överblick av artificiell intelligens. Fokus ligger på att förstå begreppet och några viktiga tekniker som hur sökning och maskininlärning fungerar samt konsekvenser av AI på samhället. Börja läsa när du vill Du kan börja läsa kursen i stort sett när du vill då kursen är en online-kurs med flexibel antagning. Du gör ansökan till den termin du tänker börja läsa kursen. Vill du börja direkt så ansöker du till innevarande termin, eller så väljer du den termin du tänker börja. Termin väljer du här ovan, så kommer du till rätt ansökningstillfälle. KursformatKursen är en distanskurs som görs i egen takt och hanteras i sin helhet i en web-baserad kursmiljö. Kursen baseras på självstudier av kursmaterialet och examineras med självrättande tester och inlämningar. Du som har gjort Elements of AI kan anmäla dig till den här kursen för att få dina resultat validerade. Det gäller både den svenska och den engelska versionen av kursen. Du måste inte göra om kursen, däremot måste du ladda upp certifikatet från Elements of AI och göra ett valideringstest med frågor motsvarande de som finns i Elements of AI för att säkerställa att det verkligen är du som gått igenom kursen. För mer information se denna länk. Kursen handleds över internet. Information om behörighetObservera att du vid ansökan till kursen måste kunna styrka att du har grundläggande behörighet. Om dina gymnasiemeriter inte redan finns på dina sidor på antagning.se så behöver du ladda upp gymnasieexamen, eller motsvarande, på antagning.se i samband med din ansökan.
Big data and the algorithms used in data science, together with the corresponding process and its technology tools, have important implications for addressing climate change. From machine learning algorithms to data visualization, data science methods are used to investigate and better understand climate change and its various effects on land, sea, food, etc.Data science is a powerful approach which is capable of helping practitioners, and policy-makers understand the uncertainties and ambiguities inherent in data, to identify interventions, strategies, and solutions that realize the benefits for humanity and the environment, and to evaluate the multiple– and sometimes conflicting–goals of decision-makers. In this MOOC course, we introduce methods pertaining to the growing field of data science and apply them to issues relevant to climate change. Topics Data science Analytics as a process Data-driven decisions Climate change Applications of data science in climate change Course content Understand data science Learn about the sources of big data Understand the basics of climate change, its impacts and sustainable development goals Get to know data-driven decisions and how they are made Highlight some climate change challenges that are directly or indirectly related to data science Apply data science knowledge and skills to make climate change related decisions Learn how others have used data science in association with addressing climate change problems You will learnBy the end of the course, you will be able to: obtain and analyze datasets; make data-driven decisions; identify and address climate change challenges using data science Who is the course for?This course is designed for those who want to improve their analytics and data-driven decision-making skills, with an emphasis on utilizing such skills for addressing climate change challenges. The course will also be useful for practitioners and policy-makers as they can benefit from understanding the uncertainties and ambiguities inherent in data and using it to identify interventions, strategies, and solutions that realize benefits for humanity and the environment.