COURSE DESCRIPTION
This open online course offers you useful insights as to how cities can speed up the change. It looks at how something as simple as the physical layout of cities can impact their ecological footprint. It shows the city’s crucial role in support of renewable energy and energy efficiency, as well as how urban planning and transport planning can provide benefits that go well beyond just the environment.
The course has a focus on the science, methods and tools needed to reach the 1.5°C goal and it taps into WWF’s expertise from over a decade of supporting urban climate action through the One Planet City Challenge. The course exposes you to examples of ambitious urban climate action and helps highlight which actions can be relevant in your city.
This course is produced by WWF in partnership with Lund University. Learning materials include best cases which come from the cities across the globe that partake in WWF’s global initiative the One Planet City Challenge, a written assignment, quizzes and a course compendium. The course content is structured as follows:
Module 1: Cities & Climate Change / 1.5°C alignment in cities
Module 2: Urban Planning & Policy: Getting this right for climate & people
Module 3: Renewable Energy in cities - Renewable Energy Solutions are crucial for cities to meet the 1.5°C target
Module 4: Energy Efficiency in cities
Answer Set Programming (ASP) is a declarative programming paradigm designed within the field of Artificial Intelligence (AI), and used to solve complex search-problems. The declarative nature of ASP allows one to encode a problem by means of logic. In this way, unlike in imperative programming approaches, there is no need to design an algorithm as a solution for the given problem. In this sense, ASP is comparable with SAT-based encoding or constraint satisfaction problems. However, due to its stable-model semantics, ASP provides a richer representation language useful to handle uncertain situations more effectively for real world scenarios. The advantages of declarative programming together with non-monotonic nature of ASP in handling uncertainties have recently made ASP more attractive both for academia and industry. This course focuses on formalizing and solving various search problems in planning, scheduling and system configuration in ASP.
The promise of intelligent robot systems is that they can accomplish more tasks, more efficiently than a single-purpose industrial robotic solution. Intelligent robots act competently because they can plan, sequence and enact the actions that are appropriate in the context in which they find themselves. In order to achieve this capability, intelligent robots use Artificial Intelligence (AI) Search Methods. These are general-purpose algorithms for solving combinatorial problems, in other words, they constitute a robot's "reasoning engine". This course introduces students to the most important types of AI search methods. These are then instantiated in three industrially-relevant application contexts, namely, resource scheduling, motion planning, and multi-robot coordination.
To be translated Kursen vänder sig till dig som arbetar inom, eller är intresserad av att förstå tekniskt ledarskap inom industrin och inte har tidigare erfarenhet av att ha ett uppdrag som innebär ledning av andra individer. Du kan vara ny i din roll som arbetslagsledare eller liknande och hanterar gruppnivåer utan personalansvar eller önskar få grundläggande kunskaper som stöttar dig på väg in i ett sådant uppdrag.Då förändringstakten ökar ställer detta krav på ökad flexibilitet och förståelse för hur produktionsprocesser och beslut går till. För att medarbetare och ledare ska kunna utveckla sitt ledarskap för att klara hantera en fullt integrerat miljö med djup förståelse i teknik och förståelse för medarbetare och ekonomi i ett företag, krävs förståelse för individ och grupp samspelar. Kursen är utformad för att kunna få arbeta med problemställningar som finns på arbetsplatsen utifrån ett tekniskt ledarskapsperspektiv där du får diskutera, presentera och beskriva dina förslag till lösningar i ett sammanhang som bygger på vetenskaplig grund som kan användas inom praktiken i industrin. Efter avslutad kurs kan du utförligt redogöra för och diskutera viktiga begrepp, ansatser och ledarstilar inom tekniskt ledarskap för industrin i omställning,presentera och kritiskt diskutera ett praktiskt fall inom området tekniskt ledarskap för industri i förändring och förstå vikten av hastigheten i genomförandet och vikten av att beakta en föränderlig omvärld,diskutera ledarskapets betydelse och ansvar i relation till etiska aspekter av teknikutveckling, hållbarhetsaspekter av teknisk utveckling och jämställdhetsaspekter i tekniska organisationer/grupper. Kurskod, ansökningskodPR024G, HS-21800 Ansökan, behörighet och antagningOm du arbetar inom industrin, men saknar akademiska meriter, kan du ansöka om att bli bedömd på så kallad reell kompetens. Läs mer på den här sidan his.se/ansokindustrikurser
Den här kursen vänder sig till dig som vill utveckla och stärka förmågan att arbeta strategiskt med utveckling och planering - för att öka dina chanser att uppnå verksamhetsmål och skapa resultat. Här får du träna förmågan att arbeta med verktyg för strategiutveckling som skapar engagemang. Vi går igenom strategiforskningens utveckling med tyngdpunkt på vad som kännetecknar dagens forskning. Du får diskutera och analysera centrala begrepp, modeller och verktyg samt hur dessa används inom praktik och forskning. En stor del av kursen handlar om att pröva och analysera verktyg som adresserar frågor som: Hur kan vi kan förstå företagets omvärld och invärld? Hur kan vi staka ut en strategisk inriktning som håller över tid och hur kan vi i nästa steg få saker och ting att hända? En annan viktig del i kursen är erfarenhetsutbyte och därför kommer kursinnehållet också delvis att anpassas utifrån kursens deltagare utifrån deras behov, önskemål och tidigare erfarenheter. Vår förhoppning är att deltagarna, efter avslutad kurs, har fått nya perspektiv på strategisk utveckling och fler verktyg i sin verktygslåda. Denna kurs hjälper dig att stärka din kompetens kring strategiskt tänkande och därtill knutna arbetssätt vilket också stärker möjligheterna att ta ledande roller knutna till strategiarbete. Kursen vänder sig till dig som är yrkesverksam och passar dig som är ledare, projektledare, affärsutvecklare och innovationsledare och vill bli bättre på att arbeta strategiskt med utveckling och planering. Kursen är på avancerad nivå och ger 5 högskolepoäng. Undervisningen genomförs på distans via Canvas som är Karlstads universitets lärplattform. Kursen är avgiftsfri. Antal platser är begränsat. Nästa kursomgång hösten 2024, besök kursens webbplats för mer information: https://www.kau.se/ctf/ise/verktyg-strategisk-utveckling-och-planering
This course looks at where important materials in products we use every day come from and how these materials can be used more efficiently, longer, and in closed loops. This is the aim of the Circular Economy, but it doesn’t happen on its own. It is the result of choices and strategies by suppliers, designers, businesses, policymakers and all of us as consumers. In addition to providing many cases of managing materials for sustainability, the course also teaches skills and tools for analyzing circular business models and promotes development of your own ideas to become more involved in the transition to a Circular Economy. You will learn from expert researchers and practitioners from around Europe as they explain core elements and challenges in the transition to a circular economy over the course of 5 modules: Module 1: Materials. This module explores where materials come from, and builds a rationale for why society needs more circularity. Module 2: Circular Business Models. In this module circular business models are explored in-depth and a range of ways for business to create economic and social value are discussed. Module 3: Circular Design, Innovation and Assessment. This module presents topics like functional materials and eco-design as well as methods to assess environmental impacts. Module 4: Policies and Networks. This module explores the role of governments and networks and how policies and sharing best practices can enable the circular economy. Module 5: Circular Societies. This module examines new norms, forms of engagement, social systems, and institutions, needed by the circular economy and how we, as individuals, can help society become more circular.
In this course, participants are introduced to key notions and concepts evolving in sustainability science that are relevant to all, independent to one's work or field of interest. After having completed the course, participants will have a better understanding of the vocabulary used today and should demonstrate the ability to reflect critically to integrate different perspectives of environmental, social, and economic sustainability to their specific area of interest or research. Throughout the course, links are made to the Agenda 2030 for Sustainable Development, as our current global road map towards sustainability, and how new approaches and solutions are emerging to describe, understand and address key sustainability challenges. Put simply, the overall aim is to give participants the knowledge and confidence needed to present and discuss ideas with others by applying methods, concepts and the vocabulary exemplified in the course with a more holistic view on the sustainability agenda across topics and disciplines. The course is designed as 5 modules: The first module presents essential concepts within sustainability science, and methods used to describe, frame, and communicate aspects of sustainability. We look at key questions such as what we mean with strong or weak sustainability, resilience, tipping points and the notion of planetary boundaries. We also look at some techniques used of envisioning alternative futures and transitions pathways. The second module is all about systems thinking and how systemic approaches are applied today to achieve long-term sustainability goals. Your will see what we mean with systems thinking and how systems thinking, and design is applied in practice to find new solutions. The third module touches upon drivers for a sustainable future, namely links to economy and business with an introduction to notions of a circular economy, and also policy and regulatory frameworks. We introduce the basics of transformative policy frames and how they are designed and applied through several real-case examples. The fourth module discusses the links between innovation and sustainability, highlighting approaches for technological, social, institutional, and financial innovations. Some examples (or cases) aim to show how different actors across society balance in practice the need for innovative approaches for social, environmental, and economic sustainability. The fifth and last module provides general insights on how we work with models to create various scenarios that help us identify solutions and pathways for a more sustainable world. Three main dimensions are addressed namely climate and climate change, nature and biodiversity, and the importance of data and geodata science to support spatial planning and sustainable land use.